آنچه در این صفحه می خوانیم

طراحی گرفیک و عکاسی صنعتی

پروژه طراحی گرافیک ممکن است شامل سبک و ارائه متن موجود و تصاویر موجود (عکس) یا تصاویر طراحی شده توسط طراح گرافیک باشد. قطعه هنری را می توان در هر دو فرم سنتی و دیجیتال گنجانید، که شامل استفاده از هنرهای تجسمی، تایپوگرافی، عکاسی و تکنیک های صفحه آرایی برای نشریات و بازاریابی است. صفحه آرایی جنبه ای از طراحی گرافیک است که با آرایش عناصر (محتوا) بر روی یک صفحه، مانند قرار دادن تصویر، و صفحه آرایی متن و سبک سر و کار دارد. ذهن یک ابزار مهم طراحی گرافیک است. گذشته از فناوری، طراحی گرافیک نیاز به قضاوت و خلاقیت دارد. تفکر انتقادی، مشاهده ای، کمی و تحلیلی برای طرح بندی طراحی و خروجی مورد نیاز است.
روش ارائه (به عنوان مثال آرایش، سبک، اندازه) ممکن است به همان اندازه طراحی مهم باشد. ابزارهای توسعه و ارائه مناسب تغییر قابل ملاحظه ای در چگونگی درک یک مخاطب دارد. تصویر یا طرح با استفاده از رسانه های خارجی سنتی و راهنمایی، یا ابزار ویرایش تصویر دیجیتال بر روی کامپیوتر تولید می شود.
ابزار در گرافیک کامپیوتری مانند:
  • نرم افزار ادوبی فتوشاپ Adobe Photoshop (مبتنی بر پیکسل برای ویرایش عکس)
  • ادوبی ایلاستریتور Adobe Illustrator (مبتنی بر بردار برای طراحی)
  • ادوبی این دیزاین Adobe Indesign (برنامه صفحه آرایی)
  • و دریمویور یا ادوبی ایکس دی Adobe XD (طراحی صفحات وب)
هستند.
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe Indesign
Adobe XD
اشتغال در طراحی گرافیک یا ارتباط بصری (Visual Communication) شامل انجام وظایف تخصصی مانند: خدمات طراحی، چاپ و نشر، تبلیغات و روابط عمومی است. مسئولیت اصلی یک طراح گرافیک چیدمان عناصر بصری در یک نوع رسانه است. در معرفی انواع رسانه یا پلتفرم می شود از: کارت ویزیت، پوستر، بروشور، پست شبکه های اجتماعی، کلیپ یا ویدئو، بیلبرد، صفحات وب، طراحی طرح اجسام تبلیغاتی مانند لیوان، لباس، ماشین و...یاد کرد.

سادگی غایت پیچیدگی است. لئوناردو داوینچی، هنرمند و مخترع

Simplicity is the ultimate sophistication. Leonardo da Vinci, artist & inventor

تخصص های مختلف حیطه طراحی گرافیک (Graphic Design):

  • طراحی پوستر
  • طراحی جلد
  • طراحی نشان، علامت (لوگو Logo یا ساین Sign)
  • طراحی حروف
  • طراحی آگهی تبلیغاتی دیجیتال و چاپی
  • صفحه آرایی برای کتاب و نشریه و مجله
  • طراحی صفحات وب U I و UX
  • طراحی بنر وب و اسلایدشو
  • طراحی چاپ برای بسته بندی
  • طراحی تبلیغاتی (کاتالوگ، بروشور، فولدر، اوراق اداری، بیلبرد، پست شبکه های اجتماعی و …)

تصویرسازی (Illustration):

  • تصویرسازی برای کتاب های کودک، کتاب های علمی و آموزشی
  • تصویرسازی برای نشریات
  • تصویرسازی تبلیغاتی
  • تصویر سازی کاراکتر و شخصیت برند
  • طراحی نقشه و …

عکاسی (Photography):

  • عکاسی صنعتی (محصول)
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی معرفی مجموعه و کسب و کار

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی است که در آن به معرفی محصول یا کالا می پردازند. این نوع به دور از هرگونه تزئینات و معمولا با زمینه ای ساده سفید، خاکستری و مشکی انجام می شود تا با وضوح هر چه تمام تر محصول را معرفی و به نمایش بگذارد؛ و عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از عکاسی است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت ها عکسبرداری می کند. که معمولا همراه تزیینات، دکور و ترکیب بندی هایی با اجسام دیگر است.
عکاسی صنعتی Industrial Photography و عکاسی تبلیغاتی Advertising Photography نوعی عکاسی کاملا حرفه ای می باشد. عکاسی صنعتی در طراحی کاتالوگ و بروشور در چاپ یا فضای مجازی، فروشگاه اینترنتی، شبکه های اجتماعی و... مورد استفاده قرار می گیرد. عکاس صنعتی در زمان گرفتن عکس، می داند تمرکز مخاطب را چگونه به بخشی از عکس جلب نماید. عکاسی صنعتی مانند سایر عکاسی های حرفه ای با تنظیم نور، زاویه و ذوق هنری رابطه مستقیم دارد.

عوامل موثر در هزینه عکاسی تبلیغاتی:

  • جنسیت کالا
  • اندازه کالا
  • زمینه ساده یا دکوراتیو
  • تعداد فریم از یک محصول
  • میزان رتوش و اصلاح جزییات
  • تعداد کل عکس ها
  • امکانات و تجهیزات عکس برداری

عکاسی پانوراما و معماری

کسب و کارها برای معرفی فضای خود و همچنین نمایش وسعت کاری نیاز دارند تا محل شرکت، تولیدی یا فروش خود را به مخاطبان خود نمایش دهند. علاوه بر تیزر های تبلیغاتی می توان از عکاسی محیطی و معماری این نیاز مهم و البته لازم را فراهم نمود. عکس از فضاهای مختلف کاری، پرسنل و مقدار کمی از پروسه کاری به اعتماد مشتری و شناخت او کمک می کند. همچنین می توان از عکاسی پانوراما نیز بهره گرفت. عکاسی پانوراما یکی از تکنیک های کاربردی در ژانر عکاسی صنعتی بوده که به واسطه ثبت فضای عریض تر از زاویه دید لنزهای معمول، نمایش وسیعی از فضای صنعتی خواهد داشت که باعث می شود بیننده درک بهتری از فضای مورد نظر داشته باشد. در این تکنیک عکاسی متوالی از یک سمت فضای مورد نظر شروع شده و در سمت دیگر به پایان می رسد که در این پروسه معمولا بین 6 تا 12 عکس تهیه شده سپس در یکی از نرم افزار های ویرایش، تصاویر در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح به هم دوخته می شوند و یک عکس یکپارچه تولید می شود و در نهایت اصلاحات رنگ و نور و رتوش انجام می شود.

روند طراحی لوگو

روند کار به این صورت است که بعد از انتخاب و مکالمات صورت گرفته طراحی آغاز شده و سه لوگو از سه فضا ی متفاوت طراحی می شود. از بین آن یکی را انتخاب، و امکان ادیت های مد نظر شما وجود دارد. در نهایت مرحله انتخاب رنگ و جایگذاری تگ لاین است. (تگ لاین کسب و کار را معرفی کند، مثلا ال جی؛ زندگی خوب است)

انواع لوگو

لوگوتایپ: نوشته ی کامل از نام شرکت یا برند. روحیه شرکت یا سازمان در نوع خطوط و سبک آن دیده می شود.
مونوتایپ: استفاده از تک حرف یا حروف اختصاری شرکت یا محصول که می تواند با عنصر تصویری مرتبط ترکیب شود.
لوگوی تصویری: ساین یا آرم که تصویری ساده، واضح و مرتبط با موضوع است و نوشته کامل زیر یا کنار آن با انتخاب فونت مناسب قرار می گیرد.

سوالاتی که در جلسه پاسخ می دهید:

  1. چه نوع لوگویی نیاز دارید؟
  2. فونت فارسی طراحی ویژه داشته باشد؟
  3. نوشته انگلیسی می خواهید؟ طراحی ویژه دارد؟
  4. احساسی که مخاطب از دیدن لوگو شما دارد چیست؟ مدرن، سنتی، لوکس...
  5. آیا تمایل دارید به مفهوم کسب و کار شما بصورت مستقیم اشاره شود؟ (تصویری از ابزار و وسایل شما..)
  6. رقبای شما کیست؟
  7. مزیت کسب و کار شما شما نسبت به رقبا چیست؟
  8. نمونه از سبک لوگو هایی که دوست دارید کدامند؟ حداقل سه لوگو

نکته:

  • لازم است یک مسیر برای لوگوی خود انتخاب کنید مثلا نمی شود انتظار داشت یک لوگو هم تصویر ابزار را نشان دهد، هم معنای شغل و هم فونت مدل دار داشته باشد.
  • نتیجه این تصمیم در هویت سازمانی و طراحی های آتی شما نیز لحاظ می شود لذا لازم است نیاز و سلیقه خود را بدرستی و در راستای هویت برند خود انتخاب کنید.
  • تغییرات کلی و روحیه ای مورد نظر شما در مسیر طراحی، کلیت طرح را تغییر خواهد داد. و روند طراحی مجدد آغاز خواهد شد. (صدها طرح از یک موضوع یکسان می شود طراحی کرد، لازم است در مسیر هویت سایت، استانداردهای طراحی و سلیقه شما باشد. همچنین زمان در نظر گرفته شده منطقی باشد)

نمونه ای از طراحی لوگو

لوگو یک نشانه ی گرافیکی است که می تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این ها طراحی شود.

یدکیش، پلتفرم فروش لوازم یدکی خودرو
امین شاپ، واردات و فروش لوازم گلدوزی و ربان دوزی و...
اسطوره، آموزشگاه موسیقی
تهمیم، شخصی-روانشناس
پرشین جی باکس، جعبه طلا و کادویی
با ما آنلاین، پلتفرم آگهی رایگان

طراحی پست شبکه های اجتماعی

  • این پست قرار است چه چیزی را اطلاع رسانی کند؟
  • مخاطب آن چه کسانی هستند؟
  • آیا نیاز هست فضایی رو برای منشن کردن اسم پیج روی طرح درنظر بگیریم؟
بله / خیر/ به صلاحدید طراح
  • سبک طراحی به چه صورت باشد؟ - با استفاده از عکس های حقیقی/با استفاده از وکتور/به صلاحدید طراح
  • ارسال محتوای متنی قابل درج در طراحی (همه محتوا و اگر چند اسلایدی است توضیحات کاور)
  • ارسال آدرس پیج اینستاگرام
  • ارسال توضیحات تکمیلی در مورد جزئیات طرح
  • ارسال فایل های مورد نیاز مانند لوگو، عکس پیشنهادی و...

طراحی آگهی سایت

آگهی ها در سایت ها بصورت بنر ثابت و متحرک، اسلاید شو و پاپ آپ قرار می گیرند. برای طراحی هر کدام می توانید از طراح گرافیک آشنا به اصول و استاندارهای وب کمک بگیرید.
  • انبار آنلاین
  • با ما آنلاین
  • سبزآبی
  • تیک تاک و برگ سبز

طراحی کاتالوگ یا بروشور

یکی از راه های معرفی محصولات و خدمات و ارایه جزئیات آن، بروشور یا کاتالوگ است. برای طراحی آن باید محتوای لازم و عکس های آن را در اختیار طراح قرار دهید. طراح با توجه به روحیه و هویت سازمانی شما طراحی را انجام می دهد. با توجه به نیاز امروز بازار تبلیغات می توانید از کاتالوگ دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید به آسانی آن را در سایت و فضای مجازی در اختیار مخاطب خودتان قرار دهید و البته از هزینه چاپ صرف نظر کنید. روند طراحی، محتوا و لحن کاتالوگ دیجیتال تفاوت چندانی با کاتالوگ چاپی ندارد، صرفا نحوه ارایه و استانداردهای تصویری، رنگی و نوع طراحی آن مناسب فضای دیجیتال است. درج لینک خرید، مشاهده محصول، مطالعه بیشتر و دسترسی به سایت امکان ویژه ای است که فقط در کاتالوگ دیجیتال دارید.

پرسش و پاسخ

پاسخ سوالات شما پیرامون گرافیک

پیشنهاد می کنم نمونه کارهای طراحیمون رو ببینید و خودتون رو بذارید جای اون مشتری ها. تصور کنید که اون مشتری ها چه نیازی داشتند و از طرحشون چه خروجی هایی گرفتن. ما سال هاست که کارمون اینه و با افراد، سلایق و مشاغل زیادی کار انجام دادیم و رضایتشون رو جلب کردیم. کافیه بهمون اعتماد کنید و حوصله به خرج بدید. با این حال نگران نباشید. اگر حس کردید طرح مورد پسندتون نیست، تغییرش میدیم تا جایی که مورد پسندتون قرار بگیره. هر سفارش طراحی توی این مجموعه با همفکری یک تیم طراحی حرفه ای انجام میشه. خیالتون راحت باشه که بازار هدف شما و مشتریانتون رو به خوبی میشناسیم. فرمی که هنگام ثبت سفارش تکمیل می کنید و همفکری هایی که در ابتدای سفارش از خودتون گرفته میشه، باعث میشه شما رو به رسوندن طرح دلخواهتون نزدیکتر کنه.
از اونجایی که رضایت مشتری رو یکی از مهمترین اصول کارمون قرار دادیم، کل سفارشات طراحی رو تا جایی که معقول باشه تغییر میدیم و طبق سلیقه و درخواست شما طرح رو تغییر میدیم. مطمئن باشید در نهایت طرحی رو تحویل می گیرید که واقعا دوستش دارید و ازش راضی هستید. تغییرات مورد نیاز رو میتونید از طریق بخش پشتیبانی پیگیری کنید.
خیر. یکی از قوانین و عرف های جهانی طراحی گرافیک اینه که فایل لایه باز طراحی در اختیار مشتری قرار داده نمیشه. این کار به دلیل حفظ مسئولیت سوء استفاده احتمالی از طرح برای طراحشه. بعد از پایان هر طراحی و دریافت تاییده از مشتری، فایل لایه بسته با کیفیت اصلی در اختیار مشتری قرار میگیره و اختیار تام برای استفاده در هر ابعادی به مشتری داده میشه. برای چاپ در هر ابعادی، نیاز نیست فایل لایه باز داشته باشید. پروژه های ((طراحی لوگو)) و ((طراحی قالب)) از این قائده مستثنا هستند و فایل لایه بازشون ارائه میشه.
همه طرح ها بعد از پایان مرحله طراحی، برای بررسی کامل جزییات، در اختیار مشتری قرار میگیرن. مشتری موظف هست در این مرحله کلیه متن ها، تلفن ها، شماره ها، سریال ها و … طرح رو بررسی کنه و اگر نیاز به تغییر داشت اعلام کنه که براش اصلاح انجام بشه. اگر درخواست توسط مشتری کتبا توی پنل مشتریان اعلام شده باشه و به انجام نرسیده باشه، ما تمام مسئولیت های اون اشتباه رو میپذیریم و هزینه چاپ مجدد رو پرداخت میکنیم. اما بعد از بررسی توسط مشتری و اعلام تایید نهایی اگر متوجه اشتباهی در چاپ شد، دیگه همه مسئولیت های ایرادات تایپی و املایی و … بر عهده خود مشتری هست و طراح و مجموعه در این قبال مسئولیتی نداره.
یعنی روزی که تعطیل رسمی نباشه. تمام روزهای تعطیل رسمی موجود در تقویم رسمی، مثل جمعه ها و تعطیلات مناسبتی، از قائده روزهای کاری خارج هستند و جزو روزهای کاری محاسبه نمیشن. شروع شماره روزهای کاری از فردای ثبت سفارش و پرداخت آغاز خواهد شد.
از طریق پورتال شرکت و سیستم تیکتینگ و همچنین تماس تلفنی در ساعات کاری 9 الی 17 می تونید با ما در تماس باشید.
زمینه فعالیتی در بحث طراحی موضوع حائز اهمیتی نیست. می توانید از بین نمونه کارهای موجود در سایت، به قدرت ایده پردازی و توانایی طراحان ما، نسبت به موضوعات شغلی و همچنین ایده بکار رفته در اون طرح دقت کنید تا با کیفیت و توانایی طراحی، متناسب با مشاغل مختلف آشنا بشید. کافیه این توانایی رو برای سفارش طراحی خودتون تصور کنید.
فایل نهایی سفارش ثبت شده، پس از تایید شما، فایل لایه بسته TIFF یا JPEG خواهد بود که حداکثر کیفیت لازم برای چاپ رو دارا هست. و کیفیت کافی برای ارسال در شبکه های اجتماعی را نیز دارند. هوشیار باشید که برای سفارش چاپ به چاپخانه، نیازی به ارسال فایل لایه باز نیست و با هوشیاری تمام، از دزدیده شدن طرح یا سوء استفاده احتمالی چاپخانه جلوگیری کنید. ارسال فایل لایه باز تنها در صورت درخواست مجزای شما و با احتساب پرداخت +50٪ مازاد رقم سفارش، امکانپذیر خواهد شد. سفارشاتی مثل «طراحی لوگو» و «طراحی قالب» از این قائده مستثنا هستند و به صورت لایه باز ارائه خواهند شد تا خودتون بتونید ویرایش های مورد نیازتون رو اعمال کنید.
بله، با توجه به سیاست های قیمت گذاری، هزینه ایاب و ذهاب به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.
بله. اجسام تا اندازه 70 سانتی متر در محل شرکت با قیمت مشخص شده است. برای ابعاد بزرگتر تماس بگیرید. جنس هایی مانند شیشه و اجسام فلزی هزینه بالاتری دارند. هزینه مدل در پوشاک به عهده مشتری ست.
بله. می توانید با توجه به نیاز و نوع کالاتون عکاسی آن را انجام داده سپس اقدام به طراحی کاتالوگ چاپی یا دیجیتالی کنید.
با توجه به گسترش فضای مجازی و تحول تبلیغات، بیشتر کسب و کارها در حوزه های دیجیتال مانند سایت، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت می کنند. و کمتر بروشور یا کاتالوگ چاپی تهیه می کنند. اما این به این معنی نیست که تبلیغات ندارند. تبلیغات از نوع چاپ به فضای سایت و شبکه های اجتماعی تغییر کرده است. مانند: کاتالوگ دیجیتالی، محتوای متنی و تصویری سایت، اسلاید شو و بنر های آگهی، پست صفحات مجازی و ...

در بلاگ دات نرم افزار بیشتر دربارۀ طراحی گرفیک بخوانید

برای مطالعه مقالات بیشتر در این حوزه بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.