آنچه در این صفحه می خوانیم

طراحی گرفیک و عکاسی صنعتی

پروژه طراحی گرافیک ترکیبی از ارائه متن موجود و تصاویر موجود (عکس) یا تصاویر طراحی شده توسط طراح گرافیک باشد. قطعه هنری را می توان در هر دو فرم سنتی چاپی (چاپ افست) و دیجیتال (صفحات وب) گنجانید، که بستر ارائه آن ممکن است در هنرهای تجسمی، تایپوگرافی، عکاسی و تکنیک های صفحه آرایی برای نشریات و بازاریابی باشد. صفحه آرایی جنبه ای از طراحی گرافیک است که با آرایش عناصر (محتوا) بر روی یک صفحه، مانند قرار دادن تصویر، و صفحه آرایی متن و سبک و ترکیب آن ها شکل می گیرد که این ترکیب بندی در اکثر کارهای گرافیکی لحاظ می شود. ذهن یک ابزار مهم طراحی گرافیک است. گذشته از فناوری، طراحی گرافیک نیاز به خلاقیت دارد. تفکر انتقادی، مشاهده ای، کمی و تحلیلی برای طرح بندی طراحی و خروجی خوب مورد نیاز است.
روش ارائه ممکن است به همان اندازه طراحی مهم باشد. ابزارهای توسعه و ارائه مناسب تغییر قابل ملاحظه ای در چگونگی درک یک مخاطب دارد. امروزه تبلیغ، تصویر یا طرح با استفاده از انواع رسانه ها و پلتفرم های موجود مانند: کارت ویزیت، پوستر، بروشور، تراکت، تبلیغ تلویزیونی، پست شبکه های اجتماعی، کلیپ یا ویدئو، بیلبرد، صفحات وب قابل ارائه می باشد.
از ابزارهایی که ما استفاده می کنیم می توان به:
  • نرم افزار ادوبی فتوشاپ Adobe Photoshop (مبتنی بر پیکسل برای ویرایش عکس)
  • نرم افزار ادوبی ایلاستریتور Adobe Illustrator (مبتنی بر بردار برای طراحی)
  • نرم افزار ادوبی ایندیزاین Adobe Indesign (برنامه صفحه آرایی)
  • و نرم افزارهای دریمویور Adobe Dreamweaver و یا ادوبی ایکس دی Adobe XD (طراحی صفحات وب)
اشاره کرد.
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe Indesign
Adobe XD
اشتغال در طراحی گرافیک یا ارتباط بصری (Visual Communication) شامل انجام وظایف تخصصی مانند: خدمات طراحی، چاپ و نشر، تبلیغات و روابط عمومی است. مسئولیت اصلی یک طراح گرافیک چیدمان عناصر بصری در یک نوع رسانه است. در معرفی انواع رسانه یا پلتفرم می شود از: کارت ویزیت، پوستر، بروشور، پست شبکه های اجتماعی، کلیپ یا ویدئو، بیلبرد، صفحات وب، طراحی طرح اجسام تبلیغاتی مانند لیوان، لباس، ماشین و...یاد کرد.

سادگی غایت پیچیدگی است. لئوناردو داوینچی، هنرمند و مخترع

Simplicity is the ultimate sophistication. Leonardo da Vinci, artist & inventor

پرسش و پاسخ

پاسخ سوالات شما پیرامون گرافیک

پیشنهاد می کنم نمونه کارهای طراحیمون رو ببینید و خودتون رو بذارید جای اون مشتری ها. تصور کنید که اون مشتری ها چه نیازی داشتند و از طرحشون چه خروجی هایی گرفتن. ما سال هاست که کارمون اینه و با افراد، سلایق و مشاغل زیادی کار انجام دادیم و رضایتشون رو جلب کردیم. کافیه بهمون اعتماد کنید و حوصله به خرج بدید. با این حال نگران نباشید. اگر حس کردید طرح مورد پسندتون نیست، تغییرش میدیم تا جایی که مورد پسندتون قرار بگیره. هر سفارش طراحی توی این مجموعه با همفکری یک تیم طراحی حرفه ای انجام میشه. خیالتون راحت باشه که بازار هدف شما و مشتریانتون رو به خوبی میشناسیم. فرمی که هنگام ثبت سفارش تکمیل می کنید و همفکری هایی که در ابتدای سفارش از خودتون گرفته میشه، باعث میشه شما رو به رسوندن طرح دلخواهتون نزدیکتر کنه.
از اونجایی که رضایت مشتری رو یکی از مهمترین اصول کارمون قرار دادیم، کل سفارشات طراحی رو تا جایی که معقول باشه تغییر میدیم و طبق سلیقه و درخواست شما طرح رو تغییر میدیم. مطمئن باشید در نهایت طرحی رو تحویل می گیرید که واقعا دوستش دارید و ازش راضی هستید. تغییرات مورد نیاز رو میتونید از طریق بخش پشتیبانی پیگیری کنید.
خیر. یکی از قوانین و عرف های جهانی طراحی گرافیک اینه که فایل لایه باز طراحی در اختیار مشتری قرار داده نمیشه. این کار به دلیل حفظ مسئولیت سوء استفاده احتمالی از طرح برای طراحشه. بعد از پایان هر طراحی و دریافت تاییده از مشتری، فایل لایه بسته با کیفیت اصلی در اختیار مشتری قرار میگیره و اختیار تام برای استفاده در هر ابعادی به مشتری داده میشه. برای چاپ در هر ابعادی، نیاز نیست فایل لایه باز داشته باشید. پروژه های ((طراحی لوگو)) و ((طراحی قالب)) از این قائده مستثنا هستند و فایل لایه بازشون ارائه میشه.
همه طرح ها بعد از پایان مرحله طراحی، برای بررسی کامل جزییات، در اختیار مشتری قرار میگیرن. مشتری موظف هست در این مرحله کلیه متن ها، تلفن ها، شماره ها، سریال ها و … طرح رو بررسی کنه و اگر نیاز به تغییر داشت اعلام کنه که براش اصلاح انجام بشه. اگر درخواست توسط مشتری کتبا توی پنل مشتریان اعلام شده باشه و به انجام نرسیده باشه، ما تمام مسئولیت های اون اشتباه رو میپذیریم و هزینه چاپ مجدد رو پرداخت میکنیم. اما بعد از بررسی توسط مشتری و اعلام تایید نهایی اگر متوجه اشتباهی در چاپ شد، دیگه همه مسئولیت های ایرادات تایپی و املایی و … بر عهده خود مشتری هست و طراح و مجموعه در این قبال مسئولیتی نداره.
یعنی روزی که تعطیل رسمی نباشه. تمام روزهای تعطیل رسمی موجود در تقویم رسمی، مثل جمعه ها و تعطیلات مناسبتی، از قائده روزهای کاری خارج هستند و جزو روزهای کاری محاسبه نمیشن. شروع شماره روزهای کاری از فردای ثبت سفارش و پرداخت آغاز خواهد شد.
از طریق پورتال شرکت و سیستم تیکتینگ و همچنین تماس تلفنی در ساعات کاری 9 الی 17 می تونید با ما در تماس باشید.
زمینه فعالیتی در بحث طراحی موضوع حائز اهمیتی نیست. می توانید از بین نمونه کارهای موجود در سایت، به قدرت ایده پردازی و توانایی طراحان ما، نسبت به موضوعات شغلی و همچنین ایده بکار رفته در اون طرح دقت کنید تا با کیفیت و توانایی طراحی، متناسب با مشاغل مختلف آشنا بشید. کافیه این توانایی رو برای سفارش طراحی خودتون تصور کنید.
فایل نهایی سفارش ثبت شده، پس از تایید شما، فایل لایه بسته TIFF یا JPEG خواهد بود که حداکثر کیفیت لازم برای چاپ رو دارا هست. و کیفیت کافی برای ارسال در شبکه های اجتماعی را نیز دارند. هوشیار باشید که برای سفارش چاپ به چاپخانه، نیازی به ارسال فایل لایه باز نیست و با هوشیاری تمام، از دزدیده شدن طرح یا سوء استفاده احتمالی چاپخانه جلوگیری کنید. ارسال فایل لایه باز تنها در صورت درخواست مجزای شما و با احتساب پرداخت +50٪ مازاد رقم سفارش، امکانپذیر خواهد شد. سفارشاتی مثل «طراحی لوگو» و «طراحی قالب» از این قائده مستثنا هستند و به صورت لایه باز ارائه خواهند شد تا خودتون بتونید ویرایش های مورد نیازتون رو اعمال کنید.
بله، با توجه به سیاست های قیمت گذاری، هزینه ایاب و ذهاب به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.
بله. اجسام تا اندازه 70 سانتی متر در محل شرکت با قیمت مشخص شده است. برای ابعاد بزرگتر تماس بگیرید. جنس هایی مانند شیشه و اجسام فلزی هزینه بالاتری دارند. هزینه مدل در پوشاک به عهده مشتری ست.
بله. می توانید با توجه به نیاز و نوع کالاتون عکاسی آن را انجام داده سپس اقدام به طراحی کاتالوگ چاپی یا دیجیتالی کنید.
با توجه به گسترش فضای مجازی و تحول تبلیغات، بیشتر کسب و کارها در حوزه های دیجیتال مانند سایت، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت می کنند. و کمتر بروشور یا کاتالوگ چاپی تهیه می کنند. اما این به این معنی نیست که تبلیغات ندارند. تبلیغات از نوع چاپ به فضای سایت و شبکه های اجتماعی تغییر کرده است. مانند: کاتالوگ دیجیتالی، محتوای متنی و تصویری سایت، اسلاید شو و بنر های آگهی، پست صفحات مجازی و ...

در بلاگ دات نرم افزار بیشتر دربارۀ طراحی گرفیک بخوانید

برای مطالعه مقالات بیشتر در این حوزه بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.