آنچه در این صفحه می خوانیم

عکاسی صنعتی و محصول و عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی (محصول)

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی معرفی مجموعه و کسب و کار

عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی است که در آن به معرفی محصول یا کالا می پردازند. این نوع به دور از هرگونه تزئینات و معمولا با زمینه ای ساده سفید، خاکستری و مشکی انجام می شود تا با وضوح هر چه تمام تر محصول را معرفی و به نمایش بگذارد؛ و عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از عکاسی است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت ها عکسبرداری می کند. که معمولا همراه تزیینات، دکور و ترکیب بندی هایی با اجسام دیگر است.
عکاسی صنعتی Industrial Photography و عکاسی تبلیغاتی Advertising Photography نوعی عکاسی کاملا حرفه ای می باشد. عکاسی صنعتی در طراحی کاتالوگ و بروشور در چاپ یا فضای مجازی، فروشگاه اینترنتی، شبکه های اجتماعی و... مورد استفاده قرار می گیرد. عکاس صنعتی در زمان گرفتن عکس، می داند تمرکز مخاطب را چگونه به بخشی از عکس جلب نماید. عکاسی صنعتی مانند سایر عکاسی های حرفه ای با تنظیم نور، زاویه و ذوق هنری رابطه مستقیم دارد.
شما برای معرفی محصول و مجموعه خود به چند مدل از عکاسی نیاز دارید. اگر سایت فروشگاهی دارید عکاسی محصول ها و ویرایش برای سایت مرحله اول است. در مرحله بعد عکس های تبلیغاتی برای معرفی بهتر کالا و تبلیغ آن در محیط مرتبط نیاز است.
کسب و کارها برای معرفی فضای خود و همچنین نمایش وسعت Scale کاری نیاز دارند تا محل شرکت، تولیدی یا فروش خود را به مخاطبان خود نمایش دهند. علاوه بر تیزر های تبلیغاتی می توان از عکاسی محیطی و معماری این نیاز مهم و البته لازم را فراهم نمود. عکس از فضاهای مختلف کاری، پرسنل و مقدار کمی از پروسه کاری به اعتماد مشتری و شناخت او کمک می کند. همچنین می توان از عکاسی پانوراما نیز بهره گرفت. عکاسی پانوراما یکی از تکنیک های کاربردی در ژانر عکاسی صنعتی بوده که به واسطه ثبت فضای عریض تر از زاویه دید لنزهای معمول، نمایش وسیعی از فضای صنعتی خواهد داشت که باعث می شود بیننده درک بهتری از فضای مورد نظر داشته باشد. در این تکنیک عکاسی متوالی از یک سمت فضای مورد نظر شروع شده و در سمت دیگر به پایان می رسد که در این پروسه معمولا بین 6 تا 12 عکس تهیه شده سپس در یکی از نرم افزار های ویرایش، تصاویر در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح به هم دوخته می شوند و یک عکس یکپارچه تولید می شود و در نهایت اصلاحات رنگ و نور و رتوش انجام می شود.

عوامل موثر در هزینه عکاسی تبلیغاتی:

  • جنسیت کالا
  • اندازه کالا
  • زمینه ساده یا دکوراتیو
  • تعداد فریم از یک محصول
  • میزان رتوش و اصلاح جزییات
  • تعداد کل عکس ها
  • امکانات و تجهیزات عکس برداری

مشتریان تولید محتوا

ما در زمینه استراتژی و برنامه ریزی برای حضور قدرتمند مشتریان خود در عرصه فضای آنلاین فعالیت می کنیم.

فروشگاه اینترنتی سبز آبی
عکاسی لباس نوزاد و کودک
وکیوم فرمینگ محب پلاست
عکاسی محصولات پلاستیکی

در بلاگ دات نرم افزار بیشتر دربارۀ عکاسی تبلیغاتی بخوانید

برای مطالعه مقالات بیشتر در این حوزه بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.