ایمیل مارکتینگ چیست؟
جمعه 12/شهریور/1395 2450 دات وب

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به نوعی از بازاریابی اطلاق میگردد که از طریق ایمیل صورت میگیرد و پیام های مرتبط با سازمان شما، برای افراد علاقمند از طریق ایمیل ارسال می شود. یکی از استنباط های اشتباه در مورد ایمیل مارکتینگ این است که عده ای از افراد ایمیل مارکتینگ را با ارسال ایمیل به صورت انبوه برای افراد مختلف (به صورت ناخواسته) اشتباه می گیرند. در این نوع از بازاریابی باید یکسری از اصول را بشناسیم و آن ها را در ایمیل های ارسالی رعایت کنیم:

شناخت مخاطبین:

یکی از نکات مهم در نوع از بازاریابی این است که مخاطبین خود را شناخته و متناسب با شناختی که از مخاطبین خود داریم محتوای ایمیل را تهیه کنیم.

تنظیم محتوای ایمیل:

در این نوع از بازاریابی باید به این مسئله توجه کنید که محتوایی تهیه کنید که باعث جلب توجه مخاطبین شود و سپس به اطلاعات دیگر را به مخاطبین عرضه کنید و آن ها را به سمت دکمه ( Call to action) هدایت کنید.

طراحی ایمیل:

طراحی قالب یک ایمیل باید بگونه ای باشد که مخاطب در چند ثانیه اول هدف از ایمیل ارسالی را درک کرده و ضمناً بیان کننده جایگاه برند شما باشد.

بهینه سازی برای موبایل:

بسیاری از افراد ایمیل های خود را با موبایل ها و تبلت ها چک می کنند.

زمان ارسال ایمیل:

زمان ارسال ایمیل ها را بررسی کرده و میزان کلیک خوری تبلیغات ایمیلی خود را در بازه های زمانی مختلف بدست آورید.

اهداف ایمیل مارکتینگ

کاهش هزینه:

به علت هزینه کم این نوع از تبلیغات بسیاری از شرکت ها به این نوع از بازاریابی روی آورده اند.

فروش بیشتر:

با توجه که در بازاریابی ایمیلی و در کل بازاریابی اینترنتی قابلیت مشاهده برای بسیاری از افراد را دارد احتمال بالا رفتن فروش بیشتر خواهد بود.

انتشار اطلاعات:

بسیاری از مواقع شرکت ها به انتشار اخبار و اطلاعاتی از محصولات خود می کنند که مورد نیاز و توجه مشتریان می باشد.


سرگرمی:

ارائه ابزارها و بازیهای سرگرم کننده جزء اهداف ترفیعی وب سایت ها می باشد.

در ادامه به نکاتی اشاه خواهیم کرد که به بهتر دیده شدن ایمیل های شما و تاثیر گذاری به مخاطب کمک خواهد کرد.
قبل از ارسال ایمیل محتوای وب سایت خود را مورد بازنگری قرار دهید.

  • غلط های املایی و ویراستاری خود را برطرف کنید.
  • ایمیل خود را به ایمیل هایی با سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ایمیل هایی که به اینباکس و ایمیل هایی که به اسپم رفته اند را بررسی کنید.
  • ارسال یکباره ایمیل کار درستی نمی باشد بلکه سعی کنید ایمیل های خود را دسته بندی کرده و ارسال نمایید.
  • ایمیل ها را در زمان مناسبی ارسال کنید تا زمانیکه کاربر ایمیل خود را باز می کند ایمیل شما جزء ایمیل های اول لیست باشد.
  • محتوای ایمیل خود را به طوری تنظیم کنید که کاربران را به سمت عمل کلیک بر روی لینک تشویق کنید.
  • لیست لغات اسپم را از گوگل یافته و آن ها را در ایمیل های خود به کار نبرید. کلماتی مانند رایگان برای گوگل به عنوان اسپم شناخته می شود.
  • کلمات لاتین را به صورت فاصله دار استفاده نکنید.
  • با استفاده از نرم افزارهای تحلیل سایت بعد از ارسال ایمیل رفتار کاربران را تحلیل کنید.
  • در بازاریابی ایمیلی یک نکته که خیلی مورد توجه است این است که اجازه کاربران مهم است. ساده ترین راه کسب این اجازه پر کردن فرم عضویت در سایت می باشد.

مزایای ایمیل مارکتینگ

  • بازگشت هزینه برای شرکت ها کاملا قابل ردیابی خواهد بود.
  • تبلیغ کنندگان میتوانند به مشتریانی که از طریق ایمیل وارد وب سایت شده اند دسترسی داشته و میزان موثر بودن ایمیل خود را بررسی کنند.
  • بیشتر افراد جامعه دسترسی راحتی به ایمیل دارند و همه روزه ایمیل های خود را چک می کنند.

معایب ایمیل مارکتینگ

طبق تحقیقاتی که در سال 2008 توسط شرکت خدمات ایمیلی return path صورت گرفته 56 درصد از ایمیل ها ارسال موفقی داشته 22 درصد در مرحله ارسال رد و 8 درصد نیز فیلتر شده اند. بنابراین به مقصد رسیدن ایمیل های ارسالی عامل مهمی می باشد.
شرکت هایی که از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند باید از قوانین اسپم سازی تخطی نکنند.
هزینه:ارسال ایمیل های گروهی رایگان نیست و برای ارسال ایمیل به جامعه چند هزار نفری باید مبلغی را هزینه کنید.
عدم قابلیت تعامل: قابلیت هایی مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن و.. قابلیت های جذابی هستند که در ایمیل ها این امکانات وجود ندارد.
عدم سهولت: اپلیکیشن های تلفن همراه نسبت به شبکه های اجتماعی جذاب نیستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نظرات (0)