اتوماسیون بازاریابی و فروش

اتوماسیون بازاریابی یک فعالیت زیربنایی است که حتی روی طراحی کسب و کار و استراتژی کسب و کار تأثیر می گذارد.
نرم افزارهای بازاریابی و فروش مناسب کسب و کارهایی است که محصول یا خدمتی برای ارایه داشته و نیازمند پیگیری و پشتیبانی مشتریان خود هستند. هر نوع خودکارسازی و اتوماسیون فرایندها با این هدف که مشتریان را با نرخ بیشتر، در زمان کوتاه تر و با هزینه کمتر در مسیر قیف فروش (یا قیف بازاریابی) حرکت دهد و هدایت کند.
بزرگ ترین فایده اتوماسیون بازاریابی این است که به تیم فروش و بازاریابی شما کمک می کند تا کار خود را با راندمان بالاتری انجام دهند. مردم محتوای شخصی سازی شده را دوست دارند. ایمیل های شخصی سازی شده، ۶ برابر بازخورد بهتری نسبت به ایمیل های عمومی دارند. با این حال، ارسال ایمیل های شخصی سازی شده به مشتریان به صورت دستی، کاری وقت گیر است.
نرم افزار فروش شرکت دات نرم افزار امکان اضافه کردن محصولات مختلف را دارد. اگر محصولی داشته باشید که مخاطبین شما بصورت آنلاین دمویی دریافت می کنند یا خریدی انجام می دهند؛ می توانید از طریق ایمیل و شماره مشتری خود با او در تماس باشید. پیگیری های متعدد خود را در پروفایل مشتری اضافه کنید تا هر یکی از پرسنل شما بتوانند مشتری را با توجه به نیاز های گذشته و پاسخ ها راهنمایی کنند. علاوه بر آن لیستی از همه مشتریان وجود دارد که می توانید بعد از تماس و تکمیل اطلاعات وی، به لیست بعدی انتقال دهید. این کار کمک می کند با یک مشتری دو بار تماس نگیرید. همچنین امکان ثبت پیگیری و یادآوری برای هر یک از مشتریان وجود دارد. که شما تاریخ مشخصی برای تماس مجدد کوک کنید.
در هنگام تکمیل اطلاعات مشتری، نام، تلفن ثابت، حوزه فعالیت، آدرس، لحن و روحیه او و بخش توضیحات را کامل می کنید.
علاوه بر این ها بخشی برای پرسش هایی که در تماس تلفنی از فروشندگان می شود وجود دارد. این بخش مشترک محتوای مفیدی دارد که بهتر است برای رفع سوالات عمومی اقدام کنید. و البته نیرو جدید نیز می تواند با مطالعه این بخش سوالات رایج و پاسخ آن ها را یاد بگیرد.
اگر دمو برای ارایه دارید می توانید مسیر و سرنخ او را دنبال کنید. بخش بندی و رتبه بندی سرنخ های فروش و همچنین ساخت و نگهداری پایگاه داده اطلاعات تماس و بانک شماره های واقعی و مخاطب اصلی شما بسیار ارزشمند است که با چیزی جز نرم افزار، آن هم با این سرعت و دقت دست یافتنی نیست.
بخش مهم دیگر در مارکتینگ، پیامک و ایمیل مارکتینگ است. شما بر اساس روز خرید یا دریافت دمو ایمیل و پیامکی کوک می کنید و ارتباط خود را با مشتری حفظ کرده اید. این امکان بصورت تبلیغاتی و دوره ای نیز قابل اجرا است. می توانید تخفیف ها و کمپین ها ی خود را از طریق sms مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ به مخاطبین خود معرفی کنید. نرم افزار بازاریابی به تسهیل فرآیند تصمیم گیری مبتنی بر داده برای کسب و کار شما از طریق راه حل های تحلیلی کمک می کند.
برخی امکانات دیگر
  • سیستم گزارش دهی
  • رتبه دهی به طرفداران
  • یک سری فعالیت های اتوماسیون بازاریابی پایه
  • پشتیبانی تلفنی
  • امکان برگزاری کمپین های پیامکی
  • حداکثر تا 300 ایمیل در روز
در جواب تخصصی به این سوال باید گفت بله فرق دارد. اما نرم افزار فروش دات نرم افزار را می توانید در کنار CRM داشته باشید و یک مجموعه یکپارچه تهیه کنید.
در واقع بازاریابی ایمیلی فقط یکی از کانال های بازاریابی است که با نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی خودکار می شود. علاوه بر آن جذب کاربر، مدیریت فعالیت ها، صفحات فرود و بسیاری فعالیت های بازاریابی دیگر نیز در سطوح متفاوتی می توانند به صورت خودکار انجام شوند.
معمولا فروشنده تلاش می کند هر چه سریعتر چرخه فروش را به اتمام رساند بدون اینکه نیازمندی های مشتری را به درستی تشخیص داده باشد. در فروش حرفه ای بهتر است که ابتدا این اطمینان حاصل گردد که پاسخ همه سوالات به دست آمده است.

مقاله اتوماسیون بازاریابی و فروش

سه شنبه 05/بهمن/1400 53
مصوبه طرح صیانت باطل شد
سه شنبه 05/آذر/1398 907
شبکه ملی اطلاعات چیست؟
سه شنبه 28/خرداد/1398 991
صفحه کش شده یا cached page چیست؟
سه شنبه 27/آذر/1397 1731
متد لین (Lean method) چه بود؟
چهارشنبه 24/شهریور/1395 1864
نسخه نهایی iOS 10 رسما منتشر شد
دوشنبه 08/شهریور/1395 2224
شبکه ملی اطلاعات چیست؟